Thursday, December 31, 2015

Episod 365

~ Bismillah ~

Assalamualaikum, yuolls...

whoaa.. diam tak diam, today is the last day ! bersamaan 31 December and that means dah 365 hari dah kita berada di taon 2015. Alhamdulillah. 

Okay, takde mende pon nak stori sena nye, cuma nak summaries kan apa yg berlaku sepanjang 2015 ni, same ade belaku kat aku or family aku, or people around me. 

okay lets rewind and start by january till december,

  • aku lulus muet
  • bff aku kawen sape lg kalo bukan anak saim tu, si faz la. kawen gan si yan (kawan gadoh aku)
  • aku jadik pengapet oi ! pengapet si pajelina saim le. hihi
  • bestfren aku yg lain  kawen si mawani sofea. and yg besfren tunang si Chinda kyo n Bill.
  • yang aku pulak PUTUSCINTA! org len sebok tunang, kawen. HAHA.
  • jadik bibik tanpa gaji di teratak kuning 
  • Aku attend intebiu lebih seploh intebiu kot. gomen, swasta sume ade. keje takdapat2 gak
  • aku eksiden dengan dak ecah, jatuh moto. naseb echa n beby merah, si doplohpatsatu tu tak pape. haha
  • Aku jadik cikgu ganti kat sk parit setongkat, muar joho
  • ibu aku jatuh sakit, cian aku tengok ibu aku. seb baik tak terox.
  • pijah offer jadik bridesmaid
  • petu keje kerani kat kedai cina pengecek
  • dapat offer keja kat teleeyes kat shah alam (Tapi tak pegi pon)
  • dapat keja kat LLM tapi sambilan je. (dah pat bulan dah keje)
  • Aku start dok uma sewa , kenal osmet yang best !
  • aku GRAD and dapat pakai jubah di hari jubah !
  • ade org sebok ajak kawen, padehal tak becinte pon gn aku. 
  • terjumpe 'kawan' lame, si malaon tu ajak aku join MLM
  • ade trip and team raya  family, time raya aritu. belah ibu #teamrayaMELAKE & #teamrayeJOHO belah ayah
  • adek aku , dapat keputusan upsr, alhamdulillah ade beberape ketol A.
  • dapat anak buah baru, anak kezen aku. Annur Adawiyah (budak penakot) and dapat kezen baru, Putra Shah Rizqi (budak bambam).. anak pakitam. 
  • bejaya buat family day (famili belah ibu), dengan waris mjr kat portdickson. it's is quality time!
  • adik aku pais dah tak stay KL lagi, tggal aku sorang merantau kt sini.... 
  • aku dah ade duit dari hasil titik peluh seniri. yehaa.. 
  • dah boleh bagi ayah and ibu duit tetiap bulan. insyallah akan konsisten.
  • aku dah boleh drive ! drive jaoh lagi tu .. hehe
  • aku dah dewasa ! And hidup berdikari

selain tu gak, ape yg jadik lagi adelah :
aku menganggur dari bulan satu sampai la bulan enam. Attend intebiu berlambak lambak, satu kejadah haram tak dapat. Yang dari sekecik2 kampeni hingga sebesau besau kampeni aku g intebiu. yg gomen ade, yg swasta lgi lah berlambak. Turun naik KL tu jangan cakap lah, MMg selalu sgt. gara2 pegi intebiu yg xdapat tu. Sepanjang aku mengagur tu, aku gajen buat kek and memasak. So, pandai lah masak yg simple2 dari tak reti langsung dulu. HAHA !

itu lah serba sedikit yang aku ingat, cerita suka duka sepanjang dua ribu lima belas ni, belaku kat aku. Yang Baik Jadik tauladan, yang tak baik jadik simpadan. Semoge hari yang mendatang adalah lebih baik. Alhamdulillah atas segala nikmat yang Allah kurniakan. Sekian. Jumpa lagi tahun depan. (Jika masih bernyawa)

"Move forward and dont looking back , unless it's GOOd view"

Good Bye 2015, Hello 2016 !



p/s : Azam 2016 is.. nak.gain.better.life.than.now,especially_keja_and_finance_yg_stable.nak.jadi kaya.harta.budi.bahasa.and.amalan.nak.kawen.dengan.dia.and.jadik.isteri.solehah.nak.tingkatkan.amalan.kepada.ALLAH.is.almighty.and.hope.murah.rezeki.aku.sentiasa. 



~ Sadakallah ~







2 comments:

Featured Post

Emy back to inibelog !

~bismillah~ Assalamualaikum, hey u olls,. lame giler giler babeng lah tak tulis belog ni, dah gupe ape je warong kopi aku ni.. bers...